New York City! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emma Custers - WaarBenJij.nu New York City! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emma Custers - WaarBenJij.nu

New York City!

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 Maart 2015 | Canada, Toronto

Hejhej allemaal!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Ik had nooit gedacht dat ik NYC zo fantastisch zou vinden! Het staat op bijna iedereen zijn reislijstje en misschien daarom wel niet op het mijne. Ik heb altijd gedacht dat de stad te groot, te druk, te overdreven, te Amerikaanse en te overweldigend zou zijn, maar aangezien we er nu “maar” 11 uur met de bus vanaf zaten wilde ik er toch wel graag heen. Want zeg nou zelf, waar kun je beter je 21ste verjaardag vieren dan in het centrum van de wereld?
En mijn verjaardag hebben we zeker goed gevierd! :) Na een lange en daardoor vermoeiende busreis waren we eindelijk in New York, maar mijn eerste indruk was niet zo geweldig. Het station waar we uitstapte was een beetje als Heerlen station, niet zo geschikt om s’avonds te komen. We hebben toen snel de metro gepakt en hadden het appartement waar we verbleven gelukkig snel gevonden. Om een beetje in de stemming te komen en het uurtje voor ik jarig was door te brengen hebben we naar confessions of a shopaholic gekeken wat natuurlijk in NY speelt. Na de felicitatie van Christel zijn we beide uitgeput in slaap gevallen. Dinsdagmorgen wakker geworden met allemaal super leuke en lieve berichtjes van iedereen, super bedankt daarvoor! :) (Bij thuis komst allemaal kaarten op de deurmat, ook daarvoor super bedankt. Erg leuk allemaal en maakte dat ik me nog een dagje extra jarig voelde!) Daarna helemaal in het groen op pad gegaan om naar de parade te gaan kijken. In New York vindt de oudste St. Patricks Day parade van de wereld plaats dus we hadden hoge verwachtingen. Het was super leuk om de parade te bekijken, maar ik had me er veel meer van voorgesteld. De parade bestond uit mensen die door de straat liepen, nauwelijks in het groen, niet te enthousiast en vaak met doedelzakken (ik dacht dat die Schots waren maar na de hoeveelheid in de parade ben ik daaraan beginnen te twijfelen). Verder nog door de stad gelopen en toeristendingen bekijken zoals Time square, Grand Central en the public library. Als avondeten hebben we lekker Amerikaans een enorm hamburger met een ontzettende lekker en grote cocktail gedronken en toen door naar een Irish pub voor een Guinness, want op St. Patricks Day hoort dat er echt bij. Het was echt een super leuke dag en ik had mijn verjaardag niet anders willen vieren.

De rest van de week heel veel gezien en gedaan, maar ook lekker relaxt aangedaan we hadden uiteindelijk ook vakantie. We hebben een stuk van de high line gelopen, the phanthom of the opera op broadway gezien, een boot gepakt langs het Vrijheidsbeeld, gewinkeld of course, cakejes gegeten in Central park, een gele taxi gepakt, het museum van de film Night at the museum en het Moma (Museum of Modern Art), maar we hebben vooral heel veel gelopen en verdwaald geraakt in de stad en ons laten meeslepen door de leuke verschillende straatjes en sferen in de stad.
Verder hebben we op top of the Rock gestaan met de zonsondergang, zo hebben we de stad gezien overdag en met het begin van de nacht, wat super gaaf was. Dit zou ik echt iedereen aanraden die naar NYC gaat, want het is leuker dan op de Empire state building staan, omdat je dan een uitzicht hebt op Central park en je de empire state ziet staan 
Ook zijn we over de Brooklyn bridge gelopen en samen onze persoonlijke gids (een jongen die we twee weken voor we naar NY gingen hadden ontmoet) de Manhattan bridge gedaan. Dit was een super ervaring, omdat je zo een uitzicht hebt op de stad en de bekende Brooklyn Bridge. Ook hier zijn we geweest rond de schemer wat super mooi was en weer een dikke aanrader!
Natuurlijk zijn we ook naar het monument van 9/11 gegaan wat zeer indrukwekkend was en het gevoel wat ik erbij kreeg is moeilijk te beschrijven. Ik kan me niet voorstellen hoeveel mensen er zijn omgekomen bij die ramp, maar de lege plek die al deze mensen achterlaten was goed te voelen. Dit maakte het ontroerden, maar ook mooi. Dit is waarvoor monumenten in mijn ogen bedoeld zijn. De leegte die de mensen voelen die achter blijven voor een kort moment te delen met alle mensen die het monument bezoeken.

Om de week dus even samen te vatten het was geweldig, indrukwekkend en zoveel beter dan ik ooit had durven hopen! Stiekem voor ik ging hoopte ik dat ik graag weer terug naar huis wilde, naar Toronto. Helaas is dit niet helemaal waar. Ik bedoel het is super om weer naar huis te gaan, naar de vertrouwde omgeving en mijn eigen lekkere bedje, maar ik ga NY wel een beetje missen. Ik denk dat ik dit het beste kan vergelijken met wonen in Den Haag, een leuke stad maar duidelijk de financiële en politieke hoofdstad van ons land. Terwijl je daar woont ga je een weekje naar Amsterdam, een stad die belangrijk is voor het land, maar ook zijn leuke kleine straatjes kent met merkloze winkeltjes en mensen met een andere blik dan de financiële (meer hippies zeg maar en dat past wel goed bij deze halve hippie!) Na dat bezoekje van een week moet je weer terug naar de financiële hoofdstad, nog steeds een leuke stad maar je hebt nu van een andere stad geproefd. Het klinkt allemaal dramatischer dan het is, maar dit is even om een goed beeld te scheppen. Dus voor iedereen die twijfelt en NY niet op zijn/haar lijstje heeft staan moet deze stad zeker toevoegen. Het heeft zoveel verschillende kanten en is zeker het bezoeken waard!

Nu we weer thuis zijn, zijn we natuurlijk ook weer met afstuderen begonnen. Over drie weken hebben we een belangrijk bijeenkomst met het gehele bestuur. Alle bestuursleden van het hele land komen bij elkaar om te vergaderen, plannen op te stellen en ervaringen met elkaar uit te wisselen. Tijdens deze bijeenkomst mogen Christel en ik al oefenen voor ons pleidooi, maar dan in het groot. Er zullen 50 mensen gaan luisteren naar de bevindingen en aanbevelingen die Christel en ik tot nu toe hebben. Er is dus nog veel werk aan de winkel voor de komende drie weken en tijd om rustig weer in het werk te komen was er dus niet echt bij, maar eerst moesten we aan iedereen vertellen hoe onze vakantie was geweest. Dat gaf wel een warm welkom terug en maakte het minder erg om weer te beginnen. Verder dachten we de koude dagen gehad te hebben, maar niets is minder waar. Voor we naar New York gingen hoefde we geen legging mee aan onder onze broek en kwam de temperatuur boven 0! Helaas zijn die “warme” dagen over en hebben we weer oud vertrouwd -17 als gevoelstemperatuur. Dat maakt binnen werken in een warm kantoor ook een stuk minder erg gelukkig.

Dit was het wel weer even voor nu. Als iemand nog vragen over New York City heeft of tips wil stel ze gerust, want ik praat graag over mijn geweldige vakantie daar :) Tot snel weer!

Eeen hele dikke knuffel uit het nog steeds koude Canada!

Emma

  • 24 Maart 2015 - 15:10

    Francien:

    Hoi Emma,

    Leuk om te lezen. Eigenlijk denk ik ook over NY zoals jij er eerst over dacht dus ik ga er maar van uit dat ik straks ook helemaal 'om' zal zijn. Misschien moeten we komende weken toch nog maar even skypen om de laatste tips te krijgen!!

    Voor nu nog heel veel sterkte met het project!

    Veel liefs.

  • 24 Maart 2015 - 16:27

    Bo Louwet:

    Maaann... ik ben maar een klein beetje jaloers! Leuk om te lezen en geniet er nog van!! Ja.. ook van de -17 haha

  • 24 Maart 2015 - 16:49

    Pauline:

    Hallo Emma
    Het klinkt wederom erg beroerd :)
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Mischien kun je wel een boek gaan schrijven :) Ik denk dat wordt een bestseller met jullie avonturen, kun je gelijk weer terug naar NY. :)
    Nou succes nog met jullie eindproject, geniet er van ( binnenkort komt de rest van de familie :). )
    Groetjes en dikken knuffel uit Catsop
    Xxx

  • 24 Maart 2015 - 18:14

    M&H:

    Super snel en super om te lezen!
    Liefs M&H

  • 24 Maart 2015 - 22:17

    Liesbeth En Theo:

    Wat een ervaring, 21 worden in NY. Succes met voorbereiden en tot gauw!!
    Dikke poen Liesbeth en Theo

  • 26 Maart 2015 - 08:18

    J.custers:

    Hoi Emma,
    Bedankt voor je mooi reisverhaal.
    Leuk om je verjaardag in New York te vieren
    stom dat wij nooit op dat idee zijn gekomen.
    Wensen je noh een prettige tijd in Canada.
    groetjes
    Oma Opa

  • 01 April 2015 - 08:36

    Jamie:

    Hey Emma!
    Wat fantastisch om te lezen! Ik ben maar een klein beetje jaloers :) Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in NYC! Leuk om weer even mee te krijgen wat er bij jullie allemaal aan de hand is en waar jullie mee bezig zijn.

    Groetjes aan Christel!

    X Jamie

  • 01 April 2015 - 08:36

    Jamie:

    Hey Emma!
    Wat fantastisch om te lezen! Ik ben maar een klein beetje jaloers :) Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in NYC! Leuk om weer even mee te krijgen wat er bij jullie allemaal aan de hand is en waar jullie mee bezig zijn.

    Groetjes aan Christel!

    X Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 11125

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: