Alweer mei - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu Alweer mei - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu

Alweer mei

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

14 Mei 2014 | Zweden, Gotenburg

Hallohallo allemaal,

Toen ik vertrok heb ik vaak gehoord dat de tijd hier ontzettend snel zou gaan. Dat het half jaar om zou vliegen. Ergens wist ik dat natuurlijk wel, maar dat het zo ongelofelijk snel zou gaan had ik nooit gedacht. Er is gewoon alweer een week om. Tijd voor een nieuwe update dus.

Zoals in mijn vorige blog te lezen was ben ik afgelopen weekend naar Stockholm gegaan. Wat een prachtige stad is dat. Ik begrijp helemaal waarom Stockholm het Venetië van het Noorden wordt genoemd. Veel oude gebouwen, knusse straatjes en ontzettend veel te doen. Ik heb het idee nog lang niet alles gezien te hebben van deze stad. Ik wil er graag nog eens heen en de rest ontdekken. Op zaterdag zijn we (Akke, Yvette en ik) aangekomen in Stockholm en hebben we door het oude stadgedeelte gelopen. Dit was ondanks het regenweer erg mooi en leuk. Op zondag was het weer slecht weer. Er waaide een gure wind dus zijn we naar het natuurhistorisch museum gegaan. Hier is een filmzaal waarin je liggend naar een 3D film kunt kijken. Echt gaaf gedaan, doordat je ligt lijkt het of je nog meer 3D effecten hebt. Na het museum was het weer gelukkig wat beter en hebben we nog door de stad gelopen. Op maandag zijn we naar een vlinderpark gegaan in de vroegere tuinen van de koning. Dit hebben we gedaan op aanraden van bezoekers in Gyllenkroken. Het is een leuke plek om eens heen te gaan, maar met beter weer waarschijnlijk mooier. Geloof het of niet maar we hebben ook even sneeuw gehad :O Het stelde niet veel voor, maar toch er was sneeuw in mei! Een andere plek in Zweden was wit….. Na dit park hadden we de trein terug naar Göteborg. Onderweg stopte we met de trein in een dorpje, nog minder dan Bunde. Er was brand verderop langs het spoor en de brandweer stond op de rails om te kunnen blussen dus we konden niet verder. Het leuke van in het kleine plekje stoppen was dat we uit de trein mochten. Zo zie je nog eens iets van het land haha.

De rest van de week had ik ook vakantie van stage. Dit was wel even nodig. Ik ben graag op stage, maar het is ook eens lekker om uit te slapen en rustig aan te doen. Ik heb twee dagen schoolwerk bijgewerkt, want door al mijn avonturen hier blijft dat een beetje liggen. Op woensdagavond stond er bezoek op de stoep. Yvonne en Nicole kwamen een kijkje nemen hier in Zweden. De rest van mijn “vakantie” heb ik lekker met hun door de stad getoerist. We hebben allemaal leuke dingen gedaan. Dingen die ik ook nog niet had gedaan, maar blij ben dat ik ze nu gedaan heb. Zo zijn we naar de botaniska trädgården geweest. Dit is de botanische tuin van Göteborg. Nicole heeft veel verstand van planten dus dat maakte dat we een privé rondleiding kregen, erg interessnat. Ook hebben we een aantal museums bezocht en lekker rondgelopen op een eiland. Een eiland waar ikzelf ook nog niet geweest was en waar ik het eerste zandstrand heb gevonden!

Naast het gezellig toeristen met Yvonne en Nicole ging het nachtleven hier natuurlijk ook gewoon door. Op zaterdag heb ik samen met Yvette en Akke het Eurovisiesongfestival gekeken. Dit kwam meer per toeval. We raakten aan de praat over het songfestival en besloten een paar artiesten op te zoeken en van het een kwam het ander. Ik heb voor zover ik me kan herinneren nog niet naar het Eurovisie gekeken. Het was erg gezellig en we hebben hard gelachen, maar de uitslag sloeg alles:
1. Oostenrijk --> Yvette
2. Nederland --> Akke en ik
3. Zweden --> Het land waar wij samen in zitten
Zoals jullie zien verbindt het songfestival dus echt haha!
Op zondag zijn we samen naar een amateurvoorstelling in Mölndal gegaan. Dit waren allemaal kortere stukjes van ong. 10 minuten. Het was erg grappig en zeer goed geacteerd. Een leuke afsluiting van een leuke week.

Maandag op stage ging goed. Ik was bang dat het tegen zou gaan vallen na zo een relaxt vakantie, maar dat was niet zo. Ik was goed uitgerust en dat maakte weer beginnen niet zo zwaar. Binnen de muziekgroep wilde mensen worden opgenomen. Maandag was het zover en zijn we begonnen met opnemen. Het verliep best aardig, maar sommige mensen waren toch wat zenuwachtig. Dit maakte dat sommige nummers over moesten, maar iedereen heeft het prima gedaan. Het resultaat klinkt super!

Vandaag komen Liesbeth en Theo hierna toe. Daar heb ik toch we erg veel zin in. Ik kijk er na uit om weer even lekker te knuffelen en ze alles hier te laten zien. Mijn volgende update zal ik vertellen over het weekend met hun :)

Kraftige kram och hej då!

Emma

  • 14 Mei 2014 - 10:21

    Francien:

    hoi emma,

    leuk verslag! volgens mij ben je écht helemaal ingeburgerd in zweden ;)

  • 14 Mei 2014 - 11:44

    Gerda:

    Het Zweeds gaat ook al goed, lees ik op de laatste regel. Leuk verslag.De tijd vliegt inderdaad voorbij, hier ook, amuseer je maar en nu zeker met Theo en Liesbeth. Dikke kus.

  • 14 Mei 2014 - 20:10

    Maud Gubbels:

    hallo Emma!

    klinkt als een fijne maar drukke vakantie wat je gehad hebt! We moeten toch echt volgende week gaan skypen. Rooster maar een uurtje of 2/3 in volgens mij!

    en prachtige standbeeldfoto's hihi.

    Geniet ervan met Liesbeth en Theo. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11118

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: