Lente! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu

Lente!

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

25 April 2014 | Zweden, Gotenburg

Hallohallo allemaal,

Hier een update uit Zweden, want hier is weer van alles gebeurd! Het is ook alweer te lang geleden dat jullie iets van mij hebben gehoord, sorry!

Heel wat weekend terug was het eerste weekend dat ik hier in Zweden ben dat ik nog geen plannen had. Op vrijdagavond had ik een afterwork met Yvette en Akke, maar naast dat geen enkel plan. Dat is voor mij echt bijzonder. Ik ben iemand die alles tijdig gepland wil hebben en nerveus wordt van het “niet weten”. Dit is in Nederland helemaal erg, maar hier maakte het me ook wel nerveus. Wat ging ik in godsnaam dat hele weekend doen? Toen ik geaccepteerd had dat het een weekendje op mijn kamerrond hangen werd en het eigenlijk wel een lekker idee vond werd ik gebeld door Akke. Over 15 minuten kon ik een bus ticket kopen naar Malmö voor de dag erna. Dat betekende die zaterdagmorgen nog om 2u vertrekken en om 2u op zondagmorgen weer aan komen in Göteborg. Voor iemand die alles tijdig gepland wil hebben en net het een lekker idee vond om een weekendje niets te doen moest ik hier wel even overdenken. Maar met even bedoel ik dan ook echt maar even. Zo een spontane acties heb ik nog niet eerder gedaan en het voelde goed.
Samen met Akke en Yvette ben ik om 2u vertrokken naar het station. Daar troffen we de andere drie meiden waarmee we zouden gaan. We waren allemaal best moe en hebben tijdens de busreis nog wat proberen te slapen. Om 6u in de morgen kwamen we aan in Malmö en we moesten allemaal nodig plassen, maar zelfs voor een open wc was het te vroeg. Gelukkig konden we een half uur later na de wc en kon ons avontuur dan echt beginnen. We zijn begonnen op het strand, hebben daarna ontbeten in een buurtbakker en de rest van de dag door Malmö gelopen. Het was mooi weer en een mooie stad met een leuke atmosfeer. Na 12u door Malmö te hebben gelopen hadden we wel alles gezien en waren we erg moe. We hebben toen wat gegeten in een café en zijn daar blijven zitten en hebben allemaal spelletjes gedaan. Een relaxte afsluiting van de dag. Alleen de wandeling na het station viel nog wel zwaar. Dit zal ook wel te maken hebben met dat we 3u hadden gezeten en toen weer moesten opstaan!

Het weekend naar mijn geweldige Malmö uitje was het een weekend van gedag zeggen. Heel raar om te doen. Ik was nog helemaal niet bezig met weg gaan en ondertussen ben je toch al afscheid aan het nemen van vrienden. Op vrijdag hadden we het feestje van Julia en op zaterdag van Johan. Beide erg leuke feestje, maar tijdens het afscheid nemen was het wel even slikken. Ook heeft het me aan het denken gezet over mijn eigen vertrek hier. Ik weet dat ik pas/al op de helft zit, maar toch het is een rare gedacht om hier weer weg te moeten. Ik heb hier niet teveel over nagedacht en leef vooral in het hier en nu en dat bevalt nog steeds helemaal prima!

Drie weekend geleden alweer zijn Iny en Liesbeth op bezoek gekomen. De reden waarom ik dit blog lente noemde was vanwege het schitterende lente weer van de afgelopen twee weken. Helaas voor Iny en Liesbeth leek het meer herfst toen zij kwamen. Dit mocht de pret echter niet drukke en we hebben een heerlijk weekend gehad :)

Na het bezoek weekendje ben ik een weekend naar Oslo geweest. Heerlijk om even vakantie te hebben. Het was lekker om even te relaxen en een andere stad te bezoeken. We hebben door de stad gelopen, een fjordtocht gemaakt, een museum bezocht, gestapt, gewinkeld en vooral lekker relaxt gedaan. Het was een mooie stad en we hadden lekker weer. Een gezellig weekendje weg dus!

Afgelopen Paasweekend zijn Bas en Remko op bezoeken gekomen. De dag dat ze hier aankwamen was het Remko’s verjaardag en zijn we als verrassing gaan uiteten. Aangezien ik arme student ben ga ik niet uiteten. Het restaurant was aangeraden door een van de koks op stage, maar voor mij dus ook een verrassing. Gelukkig was het een erg leuke plek en het eten smaakte goed. Op zaterdag hebben we het Volvo museum bezocht, wat een hele onderneming was om er te komen, maar leuk ook om er geweest te zijn. Op zondag was het hier zomers warm, echt ongelofelijk lekker weer! We zijn toen net als 100 andere mensen naar de eilanden gegaan. Hier hebben we lekker een ijsje gegeten, wat gewandeld en in het zonnetje zitten lezen. Heerlijk gewoon: zo een lekker weer, een super mooie plek en dan lekker relaxt lezen en kletsen! Op maandag vertrokken ze alweer na huis, maar ik zou ik niet zijn als ik niet al andere plannen had gemaakt. Dus s ‘middags ben ik gezellig met Akke, Minttu en nog wat andere mensen gaan picknicken aan een meer. Het is geweldig hoe dicht je bij de stad, uit de stad kunt zijn. We namen de tram voor 10 minuten en zaten in een bos bij een meer, prachtig gewoon. Ook deze dag was weer heerlijk relaxt in het zonnetje. Jullie gaan het nooit geloven, maar ik heb er zelfs een kleurtje aan overgehouden!

Stage op dinsdag viel weer zwaar, na zo een lekker relaxt en zonnig weekend. Gelukkig had ik de draad weer snel te pakken en heb ik een goede stage week gehad.

Voor dit weekend nog geen echte plannen, maar al mijn avonturen lezen jullie SNEL weer in mijn nieuwe blog.

Hej då, puss och kram,

Emma

  • 26 April 2014 - 12:05

    H&M:

    He,he,eindelijk weer eens een berichtje van je.Leuk !
    Hälsningar och mycket kärlek,
    H&M

  • 26 April 2014 - 22:22

    Gerda:

    Leuke verhalen Emma, leuke uitstapjes, gezellig, lees weinig over je stage, wat je doet en zo, is dit een ondergesneeuwd kindje??? Groetjes en dikke kus.

  • 27 April 2014 - 09:34

    J. Custers:

    Hoi Emma

    Mooi verslag,Oma en ik hebbenm het idee dat je erg goed gewend bent
    in Zweden. Benieuwd of je nog wel terug wilt komen njaar Limburg.
    Wensen je nog een hele fijne tijd in Zweden.en tot ziens tijdens
    de vacantie
    groetjes oma opa

  • 27 April 2014 - 16:55

    Liesbeth:

    Het weer maakt helemaal niet uit, jij bent het zonnetje!

    Groetjes en een dikke puss
    Lies

  • 28 April 2014 - 07:38

    Pauline:

    Hallo Emma
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin . Je zou er misschien ook B&B kunnen beginnen :), want aan visite heb je geen gebrek :) Ik zou nu al willen reserveren :):):)
    Geniet er maar lekker van, want voor je het weet zit je alweer in ons kikkerlandje .
    Heel veel groetjes en dikke knuffel van ons alle
    Pauline Gerrit Danny en Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11120

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: