Nieuws! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emma Custers - WaarBenJij.nu Nieuws! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emma Custers - WaarBenJij.nu

Nieuws!

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 Augustus 2015 | Canada, Toronto

Hejhej allemaal,

In mijn laatste blog heb ik belooft dat ik nog een update zou geven over hoe het nu verder is gegaan met de scriptie van Christel en mij. We zullen maar zeggen, beter laat dan nooit.

De scriptie is goed gegaan en hebben we afgesloten met een 7,4 gemiddeld. Een mooi punt, maar als perfectionist als Christel en ik zijn vonden we het jammer dat het 0,1 te weinig was voor een 8. Maar oach gehaald is gehaald. Toen kwam de spanning voor het pleidooi. Achteraf was dat vooral leuk om te doen eigenlijk. Eerst moesten we een korte presentatie/samenvatting geven over onze scriptie. Helemaal in stijl stonden we in onze gekregen Canada truien te presenteren met voor de docenten handschoenen en sjaals want wij hadden wel ondervonden dat het koud kon zijn! Om het echter wat beter te maken waren er echte Canadese pannenkoeken en eigen gemaakte Tim Hortens koffie (de D&E van Canada)! Na de presentatie was het tijd voor het individuele stuk. Een gesprek van 20 minuten waarin je bevraagt wordt over de scriptie, de ervaring van het onderzoek doen en het eigen leerresultaat. Dit vond ik persoonlijk wel leuk om te doen. Je kon namelijk lekker je eigen mening laten horen en dat leidden tot een verhit gesprek waarin je veel “tegen” vragen krijgt. Wat ik wel interessant vindt in een gesprek. Het was moeilijk te peilen wat de docenten dachten. Tijdens het gesprek waren mijn zenuwen eigenlijk helemaal verdwijnen, maar toen ik naar buiten liep kwamen die toch wel even terug. Eenmaal binnen waren de docenten ook zo Social Workies om eerst te vragen hoe we het zelf vonden gaan en ons dus niet meteen uit de spanning verloste :p Gelukkig hebben we het alle twee gehaald! Eigenlijk is dit alles wat er nog te vertellen is over de scriptie. Nu is mijn Canada avontuur en daarmee ook mijn hele Social Work avontuur echt afgelopen. Ik mag mezelf Social Worker noemen en heb op een gezellig diploma uitreiking mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Heel raar eigenlijk om naar vier jaar niet meer in Sittard rond te lopen, niet meer achter docenten aan te hoeven zitten, ik hoef geen reflecties meer te schrijven, ik mag weer in hoekjes denken en lekker fanatiek zijn met spelletjes zonder gevolgen. Al met al heerlijk! Ook al heb ik er veel geleerd en ben er altijd graag naar school gegaan. Er zijn toch wel een aantal zaken die ik zeker ga missen vooral de gezellig, geweldige medestudenten die daar rondliepen!

Maar buiten dat ik mijn diploma heb gehaald is er meer groot nieuws. Ik ben deze week begonnen als Social Worker bij stiftelsen Gyllenkroken, mijn stageplek in Zweden van vorig jaar. Nu dus keihard aan mijn Zweeds aan het werken! Voor nu heb ik een half jaar contract gekregen, maar als ik langer wil blijven en de organisatie wil mij langer hebben kan dat een contract voor onbepaalde tijd worden. Ik ben zeer vereerd en blij dat ik ben aangenomen. Het voelt super om terug te zijn en eigenlijk ook alsof ik niet weg ben geweest. Nu kan ik me echt verder ontwikkelen als professional! Aangezien ik niet stageloop, maar werknemer ben ga ik hiervan geen blog bijhouden. Toch hoop ik met jullie contact te houden en als er vragen, opmerkingen of gewoon behoefte is aan een gezellig gesprek weten jullie me te vinden!

Hej då!

Emma

  • 12 Augustus 2015 - 12:03

    Liesbeth:

    Heel veel succes dochter, maak er wat moois daar!

    Puss og kram
    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2086
Totaal aantal bezoekers 11078

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: