Verjaardag! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu Verjaardag! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu

Verjaardag!

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 Maart 2014 | Zweden, Gotenburg

Hejhej allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben, weer hoog tijd voor een update dus.
Deze week mijn verjaardagsweek, zo voelt het. Het begon allemaal dit weekend al.
Mijn kamer was helemaal gepoetst en alle logeerspullen stonden klaar. Ik was klaar voor de komst van mijn eerste bezoek in Göteborg. Ik had er erg veel zin in. Zin om “mijn” stad te laten zien, mijn leuke stageplek, mijn leven hier. Er was echt Göteborgs weer voorspeld. Dit betekend regen, hele harde wind en nog meer regen. Gelukkig was dit helemaal niet het geval. We hebben een lekker zonnetje gehad. In dit heerlijk zonnetje hebben we goed gewinkeld en op zondag zijn we op eiland bezoek geweest . Maandag werd ik verrast met een ontbijt op bed. Na dit lekker ontbijtje, zijn we richten stage vertrokken. Hier werden we hartelijk ontvangen en de cliënt vonden het erg leuk om mijn moeder en vrienden te ontmoeten. Ze zijn trost op Gyllenkroken en delen dit graag met andere mensen. Na samen geluncht te hebben was het weer tijd om afscheid te nemen. Wat is ook dit weekend weer ongelofelijk snel omgevlogen. Ik vond het een geweldig weekend en heb er echt van genoten! :) Gelukkig had ik nog leuke vooruitzichten voor mijn verjaardag. Bij thuiskomst lagen er allemaal brieven in de brievenbus en Fredrik was zo aardig om voor me te koken. Ik voelde echt jarig. Na het eten kwamen er vrienden langs en hebben we samen een stuk cake gegeten en gezellig geklets. Ik heb mijn verjaardag van 00.00 tot 00.00 gevierd zo ongeveer haha! Een geslaagd dag dus.
Ik voel me echter nog de hele week jarig. Op dinsdag kreeg ik een verlaat verjaardagscadeau, woensdag waren er verlaten verjaardagsbrieven, donderdag heb ik een verjaardagpakketje kunnen ophalen en morgen is er taart op stage voor mijn verjaardag. Super bedankt voor alle leuke berichtjes, brieven en cadeautjes!! :D

Dat was afgelopen week, maar nu over de week daarvoor. Er is namelijk weer genoeg gebeurd hier!

Zaterdag de 8ste maart was het internationale vrouwendag. In Nederland vier ik dat niet, maar hier in Göteborg wordt het grootst aangepakt. De hele dag waren er door de hele stad allemaal activiteiten te doen. Ook een demonstratie voor gelijke rechten voor vrouwen over de hele wereld, maar voor de vrouwen hier in Zweden vooral voor een gelijk salaris. Dit jaar wordt het verschil in salaris voor het eerst in een lange tijd groter in plaats van minder. De opkomst was groot en ik was vooral verbaast door het aantal mannen die ook meeliepen. Het was een super ervaring en het voelde heel machtig. Wij vrouwen legde het verkeer in Göteborg plat en lieten onze stem horen voor alle vrouwen die dat niet zelf kunnen. Een interessante en leuke dag dus!

Op zondag ben ik samen met Johan naar een natuurreservaat in Göteborg gegaan. Een super mooi gebied, zo rustig en stil en dat bijna midden in de stad. Geweldig gewoon. Op bepaalde punten in het gebied kon je over Göteborg heen kijken, echt gaaf! Het was super mooi weer en dat was te merken. We zijn heel veel wandelaars en fietsers tegengekomen. We hebben zelfs mensen zien barbecueën, met 8 graden in mijn ogen een beetje enthousiast maar oké haha. Een lekker, gezellig en relaxt dagje.

Stage bevalt nog steeds goed en ik leer iedere dag weer iets bij. Afgelopen week zijn er twee mannen komen vertellen over het verslavingszorgwerk in Göteborg. Deze informatie werd allemaal gegeven in het Zweeds, gelukkig had ik erna tijd om samen met mijn begeleidster erover te praten. Dat maakte dat ik dingen die ik niet begreep aan haar kon vragen. Het was erg interessant informatie. Ik weet namelijk niet zoveel over verslavingen en het Social Work beroep daarin. Voor mijn ook hierin een verhelderende bijeenkomst.
Maandag moet ik mijn periodeverslag inleveren. Dit is een reflectieverslag over de eerste 10 weken, wat ook betekend dat ik bijna mijn eerste beoordeling heb. Spannend dus!

Ik zal jullie snel weer op de hoogte brengen van alles wat hier gebeurd!

Hej då en veel liefs,

Emma

  • 20 Maart 2014 - 19:14

    Liesbeth:

    Hoi lieve dochter,

    leuk om weer allemaal te lezen. Maar behalve lezen heb ik het ook met eigen ogen mogen zien. Het was geweldig om mee te maken. Suces met je stageverslag en je beoordeling. Dikke poen Liesbeth

  • 21 Maart 2014 - 15:03

    De Vriendin:

    wij zijn ook erg blij dat we geweest zijn, het was supergezellig en puck heeft inspiratie opgedaan op je megaleuke stageadres!

    liefs, francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 11104

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: