Update! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Emma Custers - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Emma Custers

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 Februari 2014 | Zweden, Gotenburg

Hejhej allemaal,

Alweer een weekje om in Göteborg, wat gaat de tijd hier toch akelig snel zeg. Als ik nu terug kijk op mijn vertrek moet ik hard lachen. Wat was ik bang dat ik me ging vervelen en alleen zou blijven. Niets blijkt minder waar. Ik heb al veel leuke mensen leren kennen en mijn weekenden gaan veel te snel om door alle leuke dingen die ik doe. Het is daarom ook weer eens tijd voor een update :)

In mijn vorige blog vertelde ik over het opkomende kookavontuur met mijn buurman en om jullie allemaal gerust te stellen: het appartementencomplex en de keuken zijn nog heel! Het gemaakte eten smaakte zelfs goed, dus zeker voor herhaling vatbaar. Onderaan zijn wat acties foto’s te zien.

Na het gezellige koken en lekker eten ben ik samen met mijn buddygroep naar een ice-hockeywedstrijd geweest. Dat was een super leuke ervaring zeg. De spanning van het stadium voelde ik in mijn hele lichaam, maar dat maakte de wedstrijd echt spannend. Ik had werkelijk geen verstand van ice-hockey en nu eigenlijk nog steeds niet. Voor mij gevoel gaat het soms meer om het duwen dan punten scoren en zijn er geen regels, maar blijkbaar zijn er veel regels. We hebben hard aangemoedigd en ik ben er zeker van dat dat heeft bijgedragen aan de overwinning van 3-1 haha! Om een beetje een indruk te krijgen van de wedstrijd zijn er onderaan wat foto’s en filmpje :)

Op zondag ben ik samen met Akke (een exchange student uit Friesland) naar de Zuider Archipelago eilanden gegaan. Wat is het daar prachtig! Net of je terug in de tijd gaat. Er zijn geen auto’s, oude huisjes en het enige dat je hoort zijn de vogels. Nu hou ik sowieso van eilanden, maar dit was op een andere manier magisch. Zo rustgevend en tegelijkertijd zo ruw en ruig. Het water is daar zelfs zo helder dat we zeesterren op de bodem konden zien liggen. We hebben de hele dag rondgelopen, zijn verdwaald, hebben een rots beklommen voor een prachtig uitzicht en hebben lekker gepicknickt. Voor we de boot terug naar het vaste land namen hebben we even thee gedronken in een café. In dit café was een groot scherm met schaatsen, dus we hebben lekker nationalistisch op een godvergeten eiland Irene Wüst aangemoedigd en haar goud zien halen. Het enige van de spelen wat ik heb mee gekregen en dan op zo een eiland, haha. Een lekkere zondag gehad dus :)

Mijn stageweek was niet heel bijzonder. Ik leer nog steeds veel en heb zeer interessante gesprekken met mijn supervisor. Deze gesprekken gaan over van alles en nog wat, erg leuk vind ik dat en ik leer er ook nog veel van. Zo is zij erg goed in reflecteren en doorvragen. Hierdoor word ik getriggerd hetzelfde te doen en leer ik veel over mezelf en ik als professional. Dit is denk ik heel belangrijk binnen stage, je eigen professionele houding ontdekken en begrepen hoezo je de dingen doet zoals je ze doet.

Dit weekend eens lekker rustig aan doen en mijn kamer eindelijk eens poesten. Door alle leuke dingen is het stof een beetje zichtbaar geworden. Morgen na het museum en maandag weer aan een frisse stageweek beginnen en mijn Zweedse lessen! Een hele fijne week gewenst alvast en tot snel :)

Hej då en veel liefs,

Emma

  • 16 Februari 2014 - 08:48

    Lonneke:

    Wederom een superleuk verslag, Em! :)

    Geniet van de mooie tijd die je daar hebt, een ervaring voor de rest van je leven.

    X Lon

  • 16 Februari 2014 - 14:52

    Liesbeth:

    Het ziet er alemaal geweldig uit! Ben benieuwd naar de eilandjes. Dikke poen Lies

  • 16 Februari 2014 - 18:59

    Gerda:

    ruig eiland, en Emma jij en vervelen???
    Geniet ervan, gr. Gerda xx

  • 17 Februari 2014 - 11:04

    Francien:

    een mens kan ook teveel genieten hoor emma!!



  • 17 Februari 2014 - 11:04

    Francien:

    een mens kan ook teveel genieten hoor emma!!



  • 21 Februari 2014 - 00:30

    H&M:

    Hej Emma,
    Tack!
    H&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Hoi allemaal, Op deze blog zal ik jullie allemaal op de hoogte houden van alle avonturen die ik waar dan ook ter wereld ga beleven :) Bedankt voor jullie interesse! Liefs, Emma

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 11077

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Mei 2015

Afstuderen in Toronto-Canada!

18 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Half jaar stage!

Landen bezocht: